Sayfalar

10 Nisan 2013 Çarşamba

Oje kurutucu dosyası- Part 2 / Nail polish dryer files- Part 2

Yazının ikinci kısmıyla karşınızdayım. Bu kısımda spray oje kurutuculardan bahsedeceğim. Spray'lerin hepsini top coatlardan daha başarılı buldum. Ama tabii bunların da daha iyileri ve daha kötüleri var. Bu nedenle en sevmediğimden en sevdiğime doğru giden bir sıralama yaptım kendimce. 

Now it's time for the second part of the nail polish dryer files. In this part, I'll be talking about nail dryer sprays. I actually think that the spray ones are better than the top coats. But of course there are better or worse spray nail polish dryers. Therefore I ranked them from the less liked to more liked. 




5- Rival de Loop

Kullandığım oje kurutucu spray'ler arasında en başarısız bulduğum bu oldu. Bol bol vaktiniz varken evet kısaltıyor kuruma süresini, fakat aceleniz varken 3-4 kat sıkmanıza rağmen tam kuruluk sağlayamıyor,  tabii bu ojeyi iki kat sürdüyseniz geçerli, tek katta daha verimli olacaktır. Yine de acelem varken dediğim gibi 3-4 kat sıktığımda en azından ojemin feci halde bozulmasını engellmiş oldu. (aceleden kastım bi 20 dakika yarım saat falan beklemişimdir kuruması için) Ufak çiziklerle durumu kurtardım :)

This is the least effective nail polish drier spray among the ones I used. If you have plenty of time, this will shorten the waiting period. However, if you are in a hurry, this cannot dry your nail polish completely even if you spray it 3-4 times, of course you'll experience this if you have applies two coats of nail polish, it'd be more effective with only one coat of nail polish. It still did prevent my nail polish to get exteremely damaged while I was in a hurry (i still had 20-30 minutes to wait for my nails to dry) I only had some minor scratches ;)




4-Flormar oje kurutucu sprey

Rival de loop'a göre daha hızlı kurutuyor. Yine bunu sıktıktan sonra tamamen kurumuyor oje, biraz beklemek gerekiyor,yine de oldukça iyi bir kurutucu, boyutu da büyük olduğundan epey uzun süre gidiyor, sık sık oje sürseniz bile büyük boyu yaklaşık bir yıl yeter.

It dries faster when compared to Rival de loop. But you have to wait for a certain time for the nail polish to be completely dry, after spraying this. Still it's a pretty good nail polish dryer. It will last you a long time as it's  quite big, even if you apply nail polish quite frequently. 

Şimdi gelelim benim favori üçlüme. Kendilerini daha iyi karşılaştırmak için aynı anda aynı oje üzerinde üçünü de test ettim. Sonuçlar da burada:

Now let's move onto my favorite trio. In order to compare them better, I tested them on the same nail polish at the same time. And here are the results: 

3- Akat Gardi

Bunu kuaför malzemeleri satan bir yerden almıştım, hafif yağlı bir yapısı var, tırnak etlerini yumuşatıyor biraz. Kurutuculuğu da fena değil. Sıktıktan sonra bir yarım saat kadar bekleyip test amacıyla tırnağıma elimle az bir baskı yaparak dokundum ve sonuç:

I bought this at a beauty supply store, it has an oily consistency, it also softens the cuticules. It's pretty good when it comes to drying your nail polish. I touched my nails with a mild pressure 30 minutes after spraying this in order to test the product and here is the result:



Göründüğü gibi serçe parmağımın tırnağının üzerinde hafif bir bozulma oldu.

As you can see the nail polish on my little finger is kinda scratched.


2- Lady's Secret

Bunu geçen yıl Ankara'dan almıştım ve kendisine bayılmıştım, gerçekten hızlı kurutuyor. Başta çok soğuk bir his veriyor tırnaklara, ojenizi de hafif matlaştırıyor, fakat bir süre sonra ojeniz eski parlaklığına kavuşuyor ve çabucak kuruyor. Ankara'dan aldığımı orada bırakınca aynısını İzmir'de de aramaya başladım ve hiçbir kozmetik ürünü satan yerde bulamadım kendisini. En sonunda Migros'ta buldum. Fakat testten sonra gördüm ki, ilk kurutması çok hızlı da olsa, ellerinizle iş yapmaya kalktığınızda ojeniz henüz o kadar da sabitlenmemiş olduğundan bozulabiliyor. Bunu test etmek için Akat Gardi'ye yaptığım şeyin tamamen aynısını yaptım, ve sonuç:

I had bought this last year and fallen in love with it as it dries your nail polish quite fast. First it gives a cold feeling and mattifies your nail polish a little, but after a while your nail polish becomes glossy again and is dry, but not completely. After the test I saw that, although it dries your nail polish really fast at first, when you want to do something with your hands your nail polish may get damaged as it isn't set completely. I applied the same pressure on my nails as I did with the previous one. And here is the result:






1- Kalyon


Ve "işte bu" diyebileceğim bir oje kurutucu. Yine akat gardi gibi hafif yağlı yapıda. Tırnak etlerini bir miktar yumuşatıyor. Oje oldukça çabuk kuruyor ve bir süre bekledikten sonra ellerinizle iş yapsanız dahi bozulma olmuyor. Akat Gardi ve Lady's Secret'a yaptığım "el ile hafifçe bastırma" testini buna da uyguladım ve sonuç:

And here is a nail polish drier that I can say is the most effective. It has an oily consistency. It softens the cuticules. It dries the nail polish really fast and the nail polish doesn't get damaged even if you use your hands to do something. I applied the same "mild pressure" to this and the result is here: 



Evet, hiçbir çizilme, bozulma vs. yok. Bu testi iki kat sürdüğüm ojenin üzerine spray'leri sıktıktan sonra yaklaşık yarım saat bekleyip önce tırnağımla sonra elimle ojenin üzerine hafifçe baskı uygulayarak gerçekleştirdim. En iyi sonucu da Kalyon oje kurutucuyla aldım. Fiyat/boy olarak diğerleri kadar uygun değil Kalyon ve her yerde bulunamayabiliyor. Bence bulduğunuzda bir tane alın, acil durumlar için kullanmak üzere dolabınıza koyun. Ben genelde ojeyi bol zamanım olduğunda sürmekten yanayım ama her zaman bu şansımız olmuyor tabii, bu durumlar için büyük kurtarıcı. Onun dışında günlük oje kullanımlarınız için Lady's Secret'ı veya Akat Gardi'yi tercih edebilirsiniz.

Tabii denemediğim birçok oje kurutucu da var. Örneğin seche vite gibi bir efsaneyi denemedim. Mavala, Golden Rose, Essence Nail Art Express Dry Drops ve daha birçok alternatif de var tabii. Ama ben denediklerim arasında sizlere yardımcı olacak bir sıralama yaptım. Umarım amacıma ulaşmışımdır. Kendinize iyi bakın :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails